PROTOTYPING 2040
Презентація Сюзанни Скалска, (Нідерланди)
ТРЕНДИ ЯК ІНСТРУМЕНТ
Чому їх важливо вивчати?
День за днем новини змінюють звичний контекст реальності. Не дивно, що зараз усі правителі, управлінці та менеджери піддаються справжньому випробуванню. Їм доведеться мати справу зі все більш мінливими та менш очевидними проблемами. Кардинальні зміни наближуються. Ніхто не знає їх наслідків, але постраждають усі. Бізнес повинен змінити свою освіту — це вже не жест доброї волі, а, скоріше, нове правило гри.

Тренди — це зміни, які спостерігаються в широкому масштабі, які мають свою причину й наслідок. Вони не зникають, вони еволюціонують. З часом тренди набувають інших форм, розширюються, отримують нову модифікацію.

Кожна компанія прагне до успіху. Саме здатність розуміти тренди й керуватися ними є тим, що відрізняє компанії̈, які досягають успіху, від тих, що залишаються в ринковій̆ сфері боротьби за маржу, яка постійно скорочується.

Одна з помилок, яких ми маємо уникати, — це ототожнення трендів і моди. Але деякі зміни дійсно є тільки і виключно короткочасною, тимчасовою, швидкоплинною модою. Їх складно передбачити, і тому на них незручно спиратися задля організації̈ своєї діяльності.

Ми повинні пам’ятати, що нові технології̈ не є трендами. Вони можуть бути одним із каталізаторів тренду та нових очікувань від сервісу та продукту. Необхідно спостерігати не за тим, які вводяться технології̈, а за тою сферою, де відбуваються саме ціннісні зміни.
Якщо ви бажаєте використовувати тренди, то потрібно навчитися робити їх ґрунтовний̆ аналіз. Надихнувшись трендпрогнозом, зробленим трендвотчером Сюзанной Скалска (Нідерланди), треба озирнутися навколо й пошукати нові приклади в різних сферах життя, від нових продуктів і послуг до нового функціоналу. Варто поглянути, що відбувається в галузі фінансів, технологій̆, медицині, енергетиці, автомобільній̆ галузі, а також в освіті, культурі, спорті, ЗМІ. Треба виявити місця, де зміни вже зафіксовано.

Сюзанна Скалска веде нас саме таким шляхом, шляхом аналізу трендів, даючи прості рішення, які дозволять нам розширити розуміння самих трендів та перенести їх у світ постійно мінливих очікувань клієнтів. Завдяки воркшопу і розумінню трендів ви зможете генерувати нові продукти й послуги, нові моделі, нові канали, навіть створювати нові галузі.
Сюзанна Скалска:
«Тенденції не мають місце десь, вони є в нас, у нашому виборі, рішеннях та їхніх наслідках. Джерелом тенденцій̆ є наша свідомість, повсякденне життя, а не якесь невиразне, фантастичне майбутнє. Тенденції̈ – це результат того, що відбувається, серед іншого, у світі політики (політичний̆ вибір), в економіці (кризи чи процвітання), соціумі (міграція людей̆ із сільської̈ місцевості до міст, біженців, старіючих товариств). Тенденції̈ також шукають відповіді на проблеми світу, в якому ми живемо: зміни клімату, поводження з відходами, відповідальний̆ бізнес, сталий̆ розвиток, а також нові технології̈ та їхній вплив на наше життя».
Від трендів до FutureS Thinking та прототипування
FutureS Thinking — це не інтелектуальна вправа, а практичний̆ бізнес-інструмент, щоб почати як тренди стимулюють мислення, трансформуючи їх у нову цінність для клієнта, а потім повернутися до компанії й розробити програму практичних дій – PROTOTYPING.

Сюзанна Скалска – один из авторов методики FutureS Thinking стверджує, що існує не одне майбутнє, їх існує багато. Це означає, що це омріяне майбутнє є тільки однією з потенційних версій̆ розвитку «сьогодні». Таке припущення дає можливість нам думати про багато сценаріїв майбутнього, ставлячись до «омріяного майбутнього» як до одного з можливих.

Розробляючи сценарії̈, ми вводимо додатковий̆ часовий̆ вимір, тобто те, як зміниться дійсність за два, п'ять, сім років. Погляд у більш віддалене майбутнє PROTOTYPING 2040 дозволяє підготуватися до різних його майбутніх варіантів.
Воркшопи та лекції Сюзанни Скалска мають енергію дії, якій не можливо протистояти.
Сюзанна є визнаним міжнародним експертом в області дослідження інновацій та дизайн-тенденцій. Співпрацює з найбільшими світовими корпораціями, консультуючи зі стратегічних напрямків. Під час пандемії Сюзанна продовжувала інтенсивно працювати з компаніями зі всього світу, від Китаю до Бразилії, – цікавість щодо тенденцій виросла в рази. Сьогодні, коли керівники компаній з бюджетом на інновації в $500 млн. і ті, що знаходяться на межі банкрутства, запитують у Сюзанни «Що далі?», вона має відповіді для всіх: PROTOTYPING.

«PROTOTYPING 2040» – 4-та книга та одноіменна презентація Сюзанни Скалска. Ентузіазм, з яким вона говорить про трансформації, допоможе побачити десятки нових можливостей і спонукає вас до негайних дій.

Сюзанна переверне ваше уявлення про сучасний світ з ніг на голову: «Нульовий меридіан в Гринвічі давно втратив своє метафоричне значення центру світу. Сьогодні він насправді є там, де підприємці мають можливість реалізовувати інновації – в Китаї, в Азії, в тихоокеанському регіоні.»
Сюзанна Скалска/ Zuzanna Skalska
партнерка-засновниця «360Inspiration part of the FuturesThinking Group»
Сюзанна Скалска народилася в Польщі, з 1992 року живе в Нідерландах. Почала кар'єру в компанії Philips Design в 1998 році на посаді тренд-аналітика. У 2001 році перейшла в консалтинг VanBerlo, де досліджувала інновації. У 2007 році заснувала власну компанію 360 Inspiration – міждисциплінарну дослідницьку платформу у сфері підприємницької діяльності, промисловості, політики та освіти.
З 2003 року бере участь в організації Dutch Design Week в Ейндговені, викладає в Технічному університеті Ейндговена, читає лекції по дизайн-менеджменту в польському університеті SWPS та є запрошеним науковим співробітником нью-йоркської Parsons School of Design.
Разом з Лі Еделькорт (Li Edelkoort) та Петром Велькельом (Piotr Voelkel) заснувала School of Form в Познані (Польща). Отримала безліч нагород в області дизайну та є членом журі в авторитетних конкурсах.
Основні галузі знань Сюзанни включають передові інновації та мислення про стратегічне майбутнє. Її дослідницька та консультаційна діяльність зосереджується на аналізі перехресного запилення між різними важливими галузями. Вона тісно співпрацює з топ-менеджерами з питань стратегічного розвитку в майбутньому, а також з внутрішніми творчими групами над конкретними проєктами. Маючи майже 25-річний досвід, Сюзанна майстерно перетворює свої знання на діючі інноваційні програми, використовуючи власні, самостійно розроблені методи та інструменти.
ПРО CREASCOPE
Ольга Яценко і Тетяна Стахівська – засновниці конференції та освітньо-консалтингової платформи «Сreascope», що допомагає бізнесу проєктувати своє успішне майбутнє, утворювати, надихати і мотивувати таланти всередині своєї компанії, трансформуватися за допомогою практичних інструментів дизайну і методології FutureS Thinking.
З 2008 року проводимо різні події, розширюємо розуміння дизайну – від декоративної функції до способу мислення та інструментів для вирішення конкретних бізнес-завдань. Ми допомагаємо ринку перевести дизайн від естетичної функції до світу можливостей, який потрібен для бізнес-проєктів. Всі наші проєкти допомагають представникам креативного бізнесу формувати культуру своєї компанії, генерувати інноваційні рішення і застосовувати міждисциплінарні підходи. Creascope – це про дизайн, різноманітність, мультидисциплінарність і про майбутнє. Ми завжди говоримо, що ми – про проєктування майбутнього. Ці критерії, які нас відрізняють і є нашою сильною стороною.

Дизайн для нас – це універсальна мова, на якій можна говорити про все: і про спосіб мислення, і про естетику, і про інструменти, які сьогодні застосовуються в бізнесі. Це величезна палітра фарб і можливостей впливати на цей світ і робити його почасти кращим, почасти цікавішим і різноманітнішим. Ми створюємо власний фільтр і запрошуємо неймовірних спікерів і дизайн-експертів з новими сенсами і тими цінностями, які ми з ними поділяємо, щоб показати нашому ринку світові знання, тренди, досвід і експертизу.

Для нашої аудиторії, яка з кожним роком стає все більш мультидисциплінарною і включає: власників креативних бізнесів, маркетологів, рекламістів, дизайнерів різних напрямків – предметних, інтер'єрних, промислових, фешн, а також для креативних творців і новаторів, для тих, для кого дизайн – це натхнення і тих, для кого дизайн – це рішення, ми привносимо своїми проєктами все, що є, на наш погляд, найцікавішим та необхідним для професійного зростання і зміни.

Головною для нас завжди була тема трендів, натхнення і проєктування майбутнього.
Останні 5 років ми щорічно проводимо конференцію Creascope, де показуємо цінність дизайну для людини, міста, бізнесу та важливість взаємодії з бізнесом, який має потребу в ідеях для інновацій. Рік тому за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи EU4Business ми провели серію воркшопів Creascope Business Education, щоб допомогти малому креативному бізнесу навчитися на практиці використовувати такі інструменти дизайну, як дизайн-мислення, сервіс-дизайн, стратегічний дизайн, візуальний мерчандайзинг, дизайн-менеджмент, які дуже ефективно допомагають проєктувати сервіси, стратегії і комунікації.
Досліджуємо майбутнє разом!